Den Haag bereikbaar door Rotterdamsebaan
Het aantal inwoners van Den Haag groeit en de stad verwelkomt steeds meer bezoekers en bedrijven. Bereikbaarheid speelt hierbij een belangrijke rol. De Rotterdamsebaan maakt Den Haag en de regio beter bereikbaar door de snelwegen (A4/A13) en de Centrumring van Den Haag met elkaar te verbinden. De Rotterdamsebaan bestaat voor een deel uit een geboorde tunnel met twee parallelle tunnels. Deze tunnel gaat de Victory Boogie Woogietunnel heten en iedere tunnel heeft een diameter van 10 meter.
Combinatie Rotterdamse Baan
Als onderdeel van dit grote tunnelproject legt Visser & Smit Hanab in opdracht van Hoogheemraadschap Delftland 2 persleidingen aan onder de A4. Hoofdaannemer van dit project is de combinatie Rotterdamse Baan (Bam – VolkerWessels samenwerking). Onze afdeling Integrale Projecten verzorgt de Kabel en Leiding coördinatie bij deze combinatie. Het project behelst een verbinding tussen knooppunt Ypenburg en Binckhorstlaan (centrum Den Haag).
Scope V&SH
- Inrichten werkterreinen
- Samenstellen van 2 strengen HPE 800mm welke ingetrokken kunnen worden middels de Horizontaal Gestuurde Boring
- Uitvoeren van boringen
- Aanleggen leidingwerk in open ontgraving
- Testen leidingen
- Aansluiten leidingen op gemaal en op uitstroomvoorziening
Complexiteit
Het werken op de krappe werklocatie is complex en brengt de nodige uitdaging met zich mee. Daarbij is het van groot belang om een goede afstemming te hebben met alle betrokkenen binnen de combinatie Rotterdamse Baan, de opdrachtgever met de omgeving en omwonenden. De planning is daarbij scherp, de leidingen moeten op 1 mei in bedrijf zijn.
Informatie
Meer weten over het project, kijk op http://www.rotterdamsebaan.nl
Voor informatie over onze afdeling Integrale Projecten, mail Erik Bosch, e.bosch@vshanab.nl
Meer weten over dit en andere boorprojecten, projectleider Boren Martjan de Bijl, m.de.bijl@vshanab.nl